Бажаєте використовувати сайт українською мовою?
помочь с подбором?
Проконсультировать?
Мы вам перезвоним!
0

RU
АвтозапчастиАкции и новостиЧому "троїть" двигун?

Чому "троїть" двигун?

21 Ноября 2023


Чому "троїть" двигун?


Термін "троїть двигун", напевно, чули всі автомобілісти, а ось чому це відбувається і що, власне, означає, може знають і не всі. Хоча б тому, що далеко не кожен автомобіліст стикався з цією проблемою. Найвірогідніша версія появи назви для описуваної несправності виглядає наступним чином: переважна кількість двигунів ще зовсім недавно були чотирициліндровими, і у випадку, коли один з циліндрів відмовляв (відразу два чи три – досить рідкісне явище), працювали лише три. Звідси й «троїть».

Отже, троїть двигун – постійний чи періодичний процес нестабільної роботи двигуна, викликаний відмовою однієї чи кількох циліндрів. Однозначно визначити, що неприємна ситуація з вашим автомобілем пов'язана саме з «троїнням» двигуна (відмовою циліндра), досить складно, тому що оцінювати ситуацію за однією з наведених нижче ознак не можна, для отримання об'єктивної оцінки необхідно розглядати їх у комплексі. Так, окремо вони можуть бути наслідком несправності інших вузлів і агрегатів автомобіля.

Ознаки того, що двигун троїть

 

  1. Нестабільна робота двигуна на холостому ходу (плавають оберти, що легко визначити за стрілкою тахометра, що смикається).
  2. Підвищена вібрація силового агрегату (досить відчутно передається на кузов, але на початковому етапі виникнення проблеми є незначною і найчастіше накопичується поступово).
  3. При різкому збільшенні оборотів можливі ривки та поштовхи.
  4. Втрата потужності двигуна (слабка динаміка розгону теж оцінюється в комплексі, оскільки може бути викликана цілою низкою причин).
  5. Підвищена витрата палива (оскільки хоча б наявності одного неробочого циліндра в повному обсязі паливо згоряє, а частина його безпосередньо «вилітає в трубу»).
  6. Пропуски запалювання з бавовнами у випускній системі.
  7. Існують зміни в звучанні вихлопу (найчастіше саме ця ознака, в першу чергу, насторожує досвідченого водія, який добре знає свій автомобіль).
  8. Як правило, супроводжується ускладненнями із запуском холодного двигуна.


Причини, з яких троїть двигун:

Проблеми в подачі палива (порушення в правильності концентрації паливоповітряної суміші дуже часто призводить до троїння двигуна. Причому може бути як збагачена, так і збіднена суміш):
 

  1. Несправність бензонасоса (можливі проблеми з електроживленням, засмічення фільтра, поломка електромотора).
  2. Несправність клапана-регулятора тиску.
  3. Вихід з ладу або зниження пропускної здатності через засмічення інжекторних форсунок (якщо їздити на авто з описуваною проблемою досить довго, то форсунки остаточно вийдуть з ладу. Якщо ж діагностувати несправність на початковому етапі і вжити заходів щодо її усунення - можливо обійтися лише промиванням форсунок на спеціальному стенді (від використання всіляких розрекламованих присадок для їх промивання краще відмовитися).
  4. Неправильна робота електронного блоку управління (досить поширена ситуація після встановлення газобалонного обладнання або проведення чіп-тюнінгу).


Те саме стосується і системи подачі повітря:
 

  1. Розгерметизація системи подачі повітря призводить до підсмоктування повітря, яке не враховується електронним блоком управління (ЕБУ) при формуванні складу паливоповітряної суміші для займання. Зазвичай для перевірки системи в ній створюється тиск у пів-атмосфери, а його падіння з шипінням повітря, що виходить, буде свідчити про розгерметизацію.
  2. Забруднення в системі (найчастіше йдеться про фільтр). Щоб виявити цю несправність, достатньо порівняти роботу двигуна із встановленим повітряним фільтром і без нього.
  3. Порушення в роботі електроніки, що регулює подачу повітря (зокрема датчиків положення дросельної заслінки, масової витрати повітря), призводить до неправильної оцінки електронним блоком управління даних щодо кількості повітря, внаслідок чого нормальний склад паливоповітряної суміші порушено.


Одна з найбільш поширених і банальних причин, що викликають троїння двигуна, все ж таки криється в несправності елементів системи запалювання:
 

  1. Слабка іскра може бути причиною того, що двигун троїть. Причина може ховатися в самих свічках (несправна свічка не здатна спалахнути суміш, внаслідок чого відбувається пропуск такту) або високовольтних проводах, які з різних причин виходять з ладу. Перевірити працездатність свічки нескладно, починають, звичайно, із зовнішнього огляду (дефекти корпусу, почорніння (кіптява, нагар), зазор між електродами). Пробою в захисній оболонці високовольтних проводів можна побачити неозброєним оком у темний час доби (або темному приміщенні), попередньо побризкавши на них водою, так і почути по характерному для іскріння тріску.
  2. Порушення кута запалення (як пізніше, і раннє запалення) призводить до порушень у процесі згоряння палива.
  3. Несправність котушки запалювання.
  4. Несправність електронного розподільника запалювання (комутатора).


Зниження компресії (точніше зниження тиску кінця такту стиснення, тобто тиску в циліндрі при вимкненому запалюванні в бензиновому силовому агрегаті або без подачі палива в дизельному при положенні поршня у верхній точці). Якщо виміряти компресію самостійно ще можливо, то для усунення причин цієї неполадки знадобиться тямущий моторист. Може бути викликана:
 

  • прогар поршнів;
  • дефектами (мікротріщинами) в блоці циліндрів або ГБЦ;
  • зносом поршневих кілець;
  • порушенням фаз газорозподілу через несправності в газорозподільному механізмі (ГРМ)


Несправності різних датчиків електронної системи керування двигуном (ЕСУД). Можуть вийти з ладу та опосередковано вплинути на виникнення троїння двигуна датчики:
 

  • температури охолоджувальної рідини (термістор);
  • детонаційних спалахів палива;
  • діагностичний датчик концентрації кисню;
  • тиску повітря у впускному колекторі;
  • масової витрати повітря (з вбудованим датчиком температури повітря);
  • положення дросельної заслінки;
  • положення колінчастого валу (оскільки за його даними ЕБУ видає імпульси на форсунки);
  • датчик фаз.


Двигун троїть на холодне та на гаряче

Наважимося висунути припущення, яке не претендує на абсолютну вірність, але частково підтверджується статистикою поломок: якщо двигун троїть на холодне (тобто на непрогрітому двигуні), то проблеми найчастіше носять «електричний» характер (свічки, дроти, датчики), якщо на гаряче – то механічну (поршневі кільця, циліндри тощо).

Що робити, якщо троїть двигун?

Способів самостійної діагностики та ремонту несправного двигуна (від перевірки неробочого циліндра до вимірювання рівня компресії) в інтернеті є достатня кількість, аж до покрокових інструкцій. Якщо йдеться лише про заміну через несправності свічок запалювання або високовольтних проводів, комутатора, всіляких датчиків або котушок запалювання, то це півбіди, оскільки багато досвідчених автовласників зможуть впоратися з цим завданням самостійно. Якщо ж проблема криється в ГБЦ, форсунках, паливній системі, системі подачі повітря і т.д., то все може виявитися дещо важчим і вимагатиме значної кількості вільного часу та певних технічних навичок.



Чат с менеджером