Автомобільні амортизатори зазнають суттєвих навантажень, в першу чергу зношується сальник та хромований шток. Щоб уберегти ці елементи від забруднень, пошкоджень, а відтак і передчасного зносу, використовується особливий комплект для захисту, що включає пильовик і відбійник.
Відбійник амортизаторазабезпечує плавне обмеження ходу штока стійки при його повному стисканні. Це допомагає уникнути різких ударів об кузов при подоланні перешкод під час руху автомобіля.
Пильовик стійки має вигляд гофрованого кожуха, який герметично надівається зверху на відбійник. Його завдання – не допустити потрапляння в механізм пилу, бруду, піску та вологи, що вириваються з-під коліс. Пильовик гарантує більш тривалий термін служби амортизатора.
Виходячи з якості дорожнього покриття та стилю водіння, використовуються різні типи відбійників:
У найкомфортніших різновидах матеріал максимально насичений повітрям, а товщина перемичок не значна. Спортивні виготовлені з дуже щільного матеріалу із невеликою кількістю повітряних камер. Це робить їх досить жорсткими.
Передні та задні відбійники зазвичай розрізняються за формою, габаритами та діаметром внутрішнього отвору для штока.
Термін служби цієї деталі безпосередньо залежить від того, в яких умовах експлуатується транспортний засіб та як часто проводиться його техобслуговування. Несправна втулка амортизатора або пошкоджений пильовик можуть суттєво зменшити ресурс відбійника. Для оцінки його стану достатньо провести візуальний огляд. Якщо виявлено пошкодження, слід замінити відбійник на новий. При купівлі враховуються такі параметри, як діаметр та хід штока.
Під час експлуатації захист може порватися і розтріскатися, тому слід час від часу оглядати його на наявність пошкоджень. Якщо цілісність порушена, рекомендується негайно поміняти зношений пильовик на новий. В іншому випадку може стати непридатним відбійник, розірватися сальник, що спровокує витік мастила з амортизатора.
У деяких випадках відбійник і пильовик є одним цілим, проте набагато ефективнішим і практичнішим, коли вони розділені. Тоді достатньо замінити лише пильовик, що економічно вигідніше.
Щоб уникнути повторного дорогого ремонту, при заміні амортизаторів рекомендується змінювати відбійники разом з пильовиками навіть за відсутності помітних пошкоджень цих елементів.