Допомогти з підбором?
проконсультувати?
Ми вам передзвонимо!
0
UA
АвтозапчастиниАкції та новиниОсобливості акумуляторів для системи «старт-стоп».

Особливості акумуляторів для системи «старт-стоп».

18 Січня 2022

 

Особливості акумуляторів для системи «старт-стоп».


Багато з вас чули про систему під назвою «старт-стоп (start-stop)» і, звичайно ж, кожен хоч раз але задавався питанням, що це за система така і яку роль вона відіграє в автомобілі.

Система «старт-стоп» була винайдена з метою:
 

  • Скоротити кількість викидів шкідливого CO в атмосферу.
  • Заощадити паливо ну і, звичайно ж, гроші.
  • Знизити кількість шуму, видаваного автомобілем, за допомогою скорочення часу роботи ДВЗ на холостих обертах.


В автомобілі з функцією "старт-стоп" при кожному гальмуванні або на невеликих зупинках під час руху в міських пробках глушиться двигун. Тому необхідний акумулятор особливої конструкції, який легко переносить часті зупинки та здатний швидше звичайних батарей відновлювати ємність в умовах їзди у місті. У момент, коли мотор заглушений, бортова електроніка: мультимедійна система, обігрів/кондиціонер, відеореєстратор і багато іншого — все отримує живлення безпосередньо від акумуляторної батареї. Тобто навантаження на акумулятор в цьому випадку істотно зростає. Саме тому в такі автомобілі встановлюють батареї особливої конструкції.

З урахуванням всіх цих вимог, були розроблені спеціальні акумулятори, які відмінно справляються зі своєю роботою і підходять для експлуатації в автомобілях з системою "старт-стоп". Це батареї, які виготовляються за технологіями EFB і AGM. При цьому, варто зазначити, що кожен з даних типів автомобільних акумуляторів має певні конструктивні особливості, які впливають на специфіку їхнього заряду. І автомобілістам треба це знати, щоб потім уникнути проблем і поломок.

Акумулятори AGM

AGM - скловолоконний матеріал, який виконує подвійну функцію: резервуара для електроліту та одночасно сепаратора, електрично розділяє позитивну і негативну пластини. В AGM-акумуляторах немає звичного рідкого електроліту: він абсорбований, тобто ввібраний спеціальними вставками між пластинами. Це не тільки дозволяє йому працювати в будь-якому положенні (під кутом, на боці), а й суттєво покращує характеристики батареї. Акумулятори AGM відрізняються високим пусковим струмом, не бояться глибоких розрядів і швидко заряджаються завдяки низькому внутрішньому опору. Термін служби акумуляторів AGM набагато вищий, ніж у їх рідинних побратимів.

Технології AGM вже півстоліття, але раніше такі батареї застосовували лише в авіації, мотоциклах, автоспорті та комп'ютерній техніці. Для масового автомобільного ринку їх можливості здавалися надмірними, тим більше, що ціна на акумулятори AGM чимала. З появою на машинах системи «старт-стоп» все змінилося: саме тут розкрилися сильні сторони AGM-батарей, а їхня витривалість та солідний ресурс виправдали високу вартість.

Якщо розглядати основні робочі характеристики, то AGM-акумулятори відмінно поєднують в собі переваги тягових батарей, яким не страшні глибокі розряди, і потужних стартерних АКБ, здатних швидко запустити практично будь-який мотор. Їх пускові можливості, як мінімум, на третину вище показників стандартних свинцево-кислотних акумуляторів. Ці джерела живлення відрізняються тривалим терміном служби, тому що можуть витримати до декількох тисяч повторюваних циклів розрядки та зарядки.

Як безпечно зарядити AGM-акумулятор?

Як і інші акумулятори, AGM-батареї потребують періодичної підзарядки. В цілому процедура мало чим відрізняється від того, як заряджаються інші автомобільні джерела живлення. Головне тільки стежити за рівнем зарядної напруги, цей тип АКБ досить чутливий до різких стрибків і перепадів напруги. Є певний критичний показник, який перевищувати не можна. Саме тому для них треба вибирати спеціальні зарядні пристрої, які можуть забезпечити контроль напруги й мають обов'язково захист від перенапруги.

Максимальне значення напруги, встановлене для AGM-акумуляторів знаходиться в межах від 14,2 до 14,4 Вольт. Цей параметр перед початком роботи треба встановити на зарядному пристрої. А для сили струму, рекомендується вибирати все теж значення, не більше 1/10 від ємності відновлюваної акумуляторної батареї. Також для роботи з батареями цього типу можна використовувати спеціальні автоматичні зарядні пристрої, які мають спеціальний режим для зарядки AGM акумуляторів. Це дуже зручно, тому що пристрій протягом усього процесу відновлення буде контролювати параметри акумулятора і не допустить перенапруги.

Акумулятори EFB

Акумулятори EFB (Enhanced Flooded Battery - посилена батарея з рідким електролітом) створювалися спеціально для системи "старт-стоп", як доступна альтернатива AGM. Рідкий електроліт у них є, але його приблизно втричі менше, ніж у класичних свинцево-кислотних батареях. Пластини в акумуляторах EFB посилені і запечатані в конверти зі спеціального волокна, що захищають від сульфатації та обсипання активної маси — сумних наслідків частих розрядів.

Ціна на акумулятори EFB нижча, ніж на AGM-батареї, ресурс та стійкість до глибоких розрядів дещо менша, ніж у AGM-акумуляторів, але помітно вищі, ніж у звичайних рідинних акумуляторів. Постійні цикли розряду/заряду, пов'язані з роботою системи "старт-стоп", батареї EFB успішно витримують.

Як і чим правильно заряджати EFB-батареї?

Що стосується зарядки EFB-батареї, то для цієї мети підійдуть будь-які зарядні пристрої, можна взяти прилади, які використовуються для відновлення класичних свинцево-кислотних акумуляторів. Найкраще, звичайно, вибрати автоматичний зарядний пристрій, тому що в експлуатації подібні апарати простіше і зручніше. Тільки обов'язково перед початком роботи треба правильно виставити рекомендовані показники зарядного струму і напруги. Це дуже важливо, щоб можна було домогтися оптимального алгоритму відновлення, і акумулятор не втратив своїх робочих властивостей.

Для АКБ, що відносяться до типу EFB, встановлено максимальну межу зарядної наруги, яку перевищувати не можна — це 14,8 Вольт. А оптимальна величина зарядного струму, як і у випадку зі звичайними кислотними акумуляторами, становить 1/10 від ємності батарей для автомобільної батареї, яка завжди вказується на корпусі джерела живлення.

Що краще: AGM чи EFB?

Безпосередньо порівнювати батареї EFB і AGM не зовсім коректно. Обидва типи акумуляторів добре показують себе в «зелених» машинах із системою «старт-стоп», але робляться за різними технологіями і для різних завдань. AGM - це безкомпромісне рішення, здатне працювати в екстремальних умовах, при сильних вібраціях і великих кренах, видавати стабільну напругу без просідання і швидко заповнювати заряд. За це їх поважають джипери, які використовують потужні електричні лебідки та любителі якісного автозвуку. Висока вартість батарей AGM цілком відповідає їхньому рівню.

Акумулятори EFB – проміжний ступінь між AGM та звичайною рідинною батареєю, їх можна назвати вдалим компромісом. Конструктивно він ближче до «класики», EFB не сильно поступається AGM у стійкості до глибоких розрядів та швидкості зарядки.


​На нашому сайті Ви можете придбати оригінальні якісні акумулятори





Чат с менеджером